دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ۶ ماه نخست سال 
یکی دو برند از فروشگاه‌های تخفیف محور در 6 ماهه ابتدای سال توانستند در توسعه شعب عملکرد خوبی داشته باشند اما در بخش هایپرمارکت‌ها فعالیت برندهای بزرگ این بخش بسیار محتاطانه ارزیابی می شود به طوری که دو برند هایپراستار و هایپرمی در این مدت در توسعه شعب نتوانستند توفیقی داشته باشند.
کد خبر: ۷۲۰۳۱

تیتر20 - در بخش فروشگاه‌های تخفیف محور، افق کوروش با افتتاح ۴۱۷ فروشگاه همچنان پیشتاز این بخش از بازار خرده‌فروشی کشور است و سایر برندها نظیر جانبو، سورنا، دیلی مارکت، گندم و … دنباله رو این مسیر هستند و در این رهگذر فروشگاه‌های گندم نیز بیش از ۲۵۰ شعبه جدیدافتتاح کرده اند.


به گزارش تجارت طلایی ، این آمار حاکی از این است که همچنان فروشگاه‌های تخفیف محور جای توسعه دارند و سهم بازارهای محلی و بقالی‌های اسبق را به خود اختصاص می‌دهند. اما در بخش هایپرمارکت‌ها بر اساس الگویی که سال گذشته نیز مشاهده شد فعالیت برندهای بزرگ این بخش بسیار محتاطانه و به دور از هیجانات کاذب است.


حجم سرمایه‌گذاری بسیار بالا، عدم وجود لوکیشن‌های مناسب برای فروشگاه‌های چند هزار متری، و تورم و توان خرید مردم عواملی هستند که باعث شده است روند این نوع فروشگاه‌ها کندتر و حساب شده‌تر از فروشگاه‌های تخفیف محور باشد. 


در این بخش بیشترین توسعه مربوط به «فروشگاه‌های زنجیره‌ای فامیلی» بوده با ۵ شعبه در نیمه نخست سال و پس از آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای «فستیوال» با ۴ شعبه قرار دارد.


حال باید دید برندهای بزرگ این بخش یعنی هایپرمی و هایپراستار در نیمه دوم سال چه عملکردی خواهند داشت؟

توقف توسعه در هایپرمارکت‌های بزرگ / برندی که در بخش فروشگاه‌های تخفیف محور یک تنه جور همه را می‌کشد  

 

ارسال نظرات
موضوعات روز